Landingspagina’s
Landingspagina’s zijn specifieke website-pagina’s waarop een bezoeker “landt”, wanneer hij een zoekresultaat aanklikt op bijv. Google, een andere zoekmachine of een banner. Via deze pagina kom je de site dus binnen.
Goede landingspagina’s moeten zo relevant mogelijk zijn aan de ingevoerde zoekopdracht en aan de verwachting van de bezoeker. Relevantie is echt zéér belangrijk. Het is daarom van belang dat de landingspagina’s een gerichte content bevatten (over het zoekwoord), een optimale structuur hebben qua opmaak & “bouw” en moeten een zogenaamde call-to-action bevatten voor het behalen van een hoger conversie percentage. Als uw landingspagina’s aan deze voorwaarden voldoen zult u zien dat er op korte termijn goede resultaten en hoge posities te behalen vallen!
Goede landingspagina’s zijn ideaal om te koppelen aan bepaalde campagnes/advertentiegroepen binnen uw AdWords campagne. Op deze manier wordt uw campagne een stuk relevanter, resultaten zullen hierdoor verbeteren en uw kwaliteitsscore zal omhoog gaan.
Om op korte termijn goede resultaten en hoge posities te behalen op bijvoorbeeld Google speelt de pagerank (methode om pagina’s op internet te ordenen naar belangrijkheid) van uw website een belangrijke rol. Over het algemeen is het zo; ‘hoe hoger de pagerank – des te makkelijker/sneller zullen uw landingspagina’s worden geindexeerd’. Een hogere pagerank behaal je door op een juiste manier gebruik te maken van de kracht van linkbuilding.
Door het koppelen en op een juiste manier instellen (doelen) van Google-analytics per landingspagina kan er precies gemeten worden welk effect een landingspagina heeft op bijv. online aankopen of offerte-aanvragen via uw website.
Er zijn verschillende pakketten, deze kunnen we op maat samenstellen.